Via Twitter je hamburger samenstellen

18 augustus 2010
Via Twitter je hamburger samenstellen

In New York opent binnenkort een gezond en milieuvriendelijk fast food restaurant dat donutvormige hamburgers zal gaan serveren. In 4food, zoals de zaak gaat heten, is de vorm van de hamburgers niet het enige waarin 4food zich onderscheidt van de concurrentie: gasten kunnen online via Twitter hun eigen burger samenstellen en krijgen 0,25 dollarcent korting wanneer deze ook bij andere klanten succesvol blijkt. Ook wordt aan bezoekers gevraagd hoe ze de vervuiling in de stad kunnen tegengaan. Suggestie van een Twitter-gebruiker: laat gasten hun eigen borden, bekers en bestek meenemen.

*Scoops!*
Op 4food.com kunnen geregistreerde bezoekers hun hamburger samenstellen. Ze mogen daarbij de broodsoort kiezen en ook wat er uiteindelijk op komt: rundvlees, kalkoen, of zalm. Ook mag men zich met de smaak bemoeien. 'Welke kruiden wilt u?' Er is gekozen voor de donutvorm, want er moet ook een ‘scoop’ worden geselecteerd om het gaatje in het midden mee te vullen. Dat kan bijvoorbeeld een lepel avocado, chili mango of gebakken bonen zijn.

*Hoger op de scoreladder*
Wanneer de hamburger af is, mag de bedenker van de samenstelling een naam geven en kan de burger even later worden afgehaald. Dit is waar het spelelement zijn intrede doet. 4food heeft een online scorebord dat de meest bestelde hamburgers toont. Iedere keer wanneer een andere klant voor een burger op het scorebord kiest, krijgt de bedenker een bonus van 25 cent bij zijn volgende bestelling en stijgt de hamburger op het scorebord. Hoe hoger die komt te staan hoe meer korting de geestesvader van het broodje krijgt. Uiteindelijk kan men een maand lang gratis eten bij 4food winnen.

*Uitdragen*
Het competitief spelelement is vanuit marketingopzicht een slimme zet. Klanten zullen hun eigen burger willen promoten via Facebook en Twitter en zo ook de naam van 4food uitdragen.

Overig nieuws