Waar gaat de horeca naar toe?

1 november 2010
Waar gaat de horeca naar toe?

Dat gaat Frank Lindner, hoofdredacteur van de horecavakbladen De RestaurantKrant en Lunchroom, iedere dag van de Horecava 2011 uitleggen tijdens de presentatie ‘Trends in vogelvlucht’. Lindner geeft op alle beursdagen zijn visie over de meest actuele trends en ontwikkelingen binnen de horecabranche. U bent van harte uitgenodigd om tijdens een van de sessies aanwezig te zijn.

*Praktische trends*
Aan de hand van zes trends is te bepalen waar de horeca de komende jaren naar toe gaat.
Alle trends zullen worden verduidelijkt met heldere beelden en praktische tips. Geen ‘zweverig’ gedoe, maar ‘no-nonsense’ en ‘hands-on’. De toehoorders moeten bij thuiskomst meteen met de trends aan de slag kunnen.
Iedere dag staat de presentatie in het teken van één deelsector binnen de horeca, dus bezoekers kunnen zelf bepalen op welke dag zij het meeste kunnen ontdekken.

*Programma*
__Voor Cafés:__
Maandag 10 januari, 14.00–14.30 uur, Spiegelzaal op INNOVEER!
__Voor Restaurants:__
Dinsdag 11 januari, 14.00–14.30 uur, Spiegelzaal op INNOVEER!
__Voor Lunchrooms:__
Woensdag 12 januari, 14.00–14.30 uur, Spiegelzaal op INNOVEER!
__Voor Restaurants:__
Donderdag 13 januari, 14.00–14.30 uur, Spiegelzaal op INNOVEER!
~(wegens grote belangstelling wordt de presentatie voor Restaurants herhaald)~

*Quiz met kennis én humor*
Aansluitend aan de trendpresentatie vindt iedere dag de Nationale Horeca Quiz 2011 plaats. De kennis en kunde van de aanwezigen in de zaal wordt met een flinke dosis humor getest. De horecaondernemer die het meeste weet tijdens het spelletje ‘Menukaart omhoog, menukaart omlaag’ gaat aan het eind van iedere sessie naar huis met een mooie prijs.

*Tipje*
Lindner wil vast van één trend, ‘Homemade’, een tipje van de sluier oplichten. “Het wordt voor gasten in de horeca steeds belangrijker dat ze het gevoel krijgen dat ingrediënten door een ‘persoon’ zijn gemaakt. Persoon zeg ik bewust met nadruk, want ingrediënten en producten kunnen gerust convenience zijn. Als ze maar een huisgemaakt gevoel uitstralen. Hier is een belangrijke rol weggelegd voor de voedingsmiddelenindustrie, die met nieuwe huiselijke producten en lijnen al op deze trend inspeelt.” De hoofdredacteur vervolgt: “Ook is er weer verlangen naar wat wij ‘heimwee-food’ noemen. Eten en recepten van toen. De geur van oma’s appeltaart, de champignonsoep van die ene tante. Het is niet voor niets dat Jonnie Boer van driesterrenrestaurant De Librije zoveel succes oogst met zijn ‘Compleet losgeslagen appeltaart volgens recept van Jonnie’s moeder’.”

Overig nieuws