Dat gaat Frank Lindner, hoofdredacteur van de horecavakbladen De RestaurantKrant en Lunchroom, iedere dag van de Horecava 2011 uitleggen tijdens de presentatie ÂTrends in vogelvluchtÂ. Lindner geeft op alle beursdagen zijn visie over de meest actuele trends en ontwikkelingen binnen de horecabranche. U bent van harte uitgenodigd om tijdens een van de sessies aanwezig te zijn.
*Praktische trends*
Aan de hand van zes trends is te bepalen waar de horeca de komende jaren naar toe gaat.
Alle trends zullen worden verduidelijkt met heldere beelden en praktische tips. Geen Âzweverig gedoe, maar Âno-nonsense en Âhands-onÂ. De toehoorders moeten bij thuiskomst meteen met de trends aan de slag kunnen.
Iedere dag staat de presentatie in het teken van één deelsector binnen de horeca, dus bezoekers kunnen zelf bepalen op welke dag zij het meeste kunnen ontdekken.
*Programma*
__Voor Cafés:__
Maandag 10 januari, 14.00Â14.30 uur, Spiegelzaal op INNOVEER!
__Voor Restaurants:__
Dinsdag 11 januari, 14.00Â14.30 uur, Spiegelzaal op INNOVEER!
__Voor Lunchrooms:__
Woensdag 12 januari, 14.00Â14.30 uur, Spiegelzaal op INNOVEER!
__Voor Restaurants:__
Donderdag 13 januari, 14.00Â14.30 uur, Spiegelzaal op INNOVEER!
~(wegens grote belangstelling wordt de presentatie voor Restaurants herhaald)~
*Quiz met kennis én humor*
Aansluitend aan de trendpresentatie vindt iedere dag de Nationale Horeca Quiz 2011 plaats. De kennis en kunde van de aanwezigen in de zaal wordt met een flinke dosis humor getest. De horecaondernemer die het meeste weet tijdens het spelletje ÂMenukaart omhoog, menukaart omlaag gaat aan het eind van iedere sessie naar huis met een mooie prijs.
*Tipje*
Lindner wil vast van één trend, ÂHomemadeÂ, een tipje van de sluier oplichten. ÂHet wordt voor gasten in de horeca steeds belangrijker dat ze het gevoel krijgen dat ingrediënten door een Âpersoon zijn gemaakt. Persoon zeg ik bewust met nadruk, want ingrediënten en producten kunnen gerust convenience zijn. Als ze maar een huisgemaakt gevoel uitstralen. Hier is een belangrijke rol weggelegd voor de voedingsmiddelenindustrie, die met nieuwe huiselijke producten en lijnen al op deze trend inspeelt. De hoofdredacteur vervolgt: ÂOok is er weer verlangen naar wat wij Âheimwee-food noemen. Eten en recepten van toen. De geur van omaÂs appeltaart, de champignonsoep van die ene tante. Het is niet voor niets dat Jonnie Boer van driesterrenrestaurant De Librije zoveel succes oogst met zijn ÂCompleet losgeslagen appeltaart volgens recept van JonnieÂs moederÂ.Â
Waar gaat de horeca naar toe?
1 november 2010