Nicolaas Klei krijgt een eigen tijdschrift. De expert op het gebied van wijn is onder meer bekend van de jaarlijkse Supermarktwijngids en van zijn boeken, onder andere 'Tot op de bodem' en 'Over de tong'. Na de feestdagen verschijnt zijn eigen tijdschrift, het personality magazine Nicolaas. Het tijdschrift is een anti-glossy, niet gelikt en gestyled maar gewoon, met twee voeten op de Hollandse bodem, zoals de fans Nicolaas Klei al kennen.
Lezers worden door Klei mee op wijnjacht genomen door Amsterdam. De wijnschrijver fietst van adres naar adres en stopt bij de allerleukste winkels om inkopen te doen. Ook verklapt Nicolaas in zijn magazine de allerbeste wijntips. Bekende culinaire schrijvers vertellen wat ze koken als Nicolaas zou komen eten. En Nicolaas beleeft het spannendste interview van zijn leven: sexy saxofoon-ster Candy Dulfer ontmoet verlegen wijnschrijver.
Natuurlijk leveren ook andere wijnschrijvers hun bijdrage aan het magazine Nicolaas. Het blad verzamelt de gezelligste wijnbars, de mooiste wijnmusea, de spannendste wijnsteden en de beste wijnreizen.
Het magazine zal in eerste instantie vier keer per jaar verschijnen. De verspreiding van het eerste nummer verloopt via de abonnees van Elle Eten, Perswijn en leden van By The Grape.
~De RestaurantKrant, Frank Lindner~
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20De%20RestaurantKrant.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20De%20RestaurantKrant.nl%0A%0Ahttp://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/wijnschrijver-nicolaas-klei-krijgt-eigen-magazine/
Wijnschrijver Nicolaas Klei krijgt eigen magazine
20 november 2009