De wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland bestaat sinds 2011. Al tien jaar lang zetten lunchzaken in Nederland hun beste beentje voor om uiteindelijk met de award aan de haal te gaan. Ieder jaar is er maar één winnaar en er zijn, wanneer we de historie bekijken, verschillende elementen die hebben bijgedragen aan de eindoverwinning.
Dit keer aandacht voor de inzending. We geven je 3 tips om de inzending tot een succes te maken:
1. Een goede inzending maakt allereerst indruk door de foto van het gerecht. Je kunt met een smartphone al een hele goede afbeelding maken. Tip: zorg voor een kleurrijk geheel en een nette presentatie.
2. Niet alleen de lijst van ingrediënten is van belang, maar ook de bereidingswijze. Op die manier heeft de jury een inzicht in de werkwijze en de voorbereidingstijd (mise en place).
3. Vergeet niet de prijs van het broodje mee te sturen (dit wordt soms vergeten). De prijs-kwaliteitverhouding is ook van in vloed op het eindcijfer.
Hoe doe je zelf mee?
Stuur een e-mail naar redactie@uitgeverijps.nl en vermeld daarin het volgende:
· De naam van het broodje.
· Een of meerdere rechtenvrije foto's van het broodje.
· Een lijst van de ingrediënten.
· De bereidingswijze.
· De prijs van het broodje.
· De naam van de Lunchroom en contactpersoon.
De prijs bestaat uit een oorkonde, een schaal, champagne, bloemen, media-aandacht en eeuwige roem. Daarnaast wordt er op de website Lunchroom.nl en op sociale media uitgebreid aandacht besteed aan de winnaar en zijn/haar creatie.
Voor het wedstrijdreglement verwijzen we je graag naar deze pagina.