13.000 bierliefhebbers bezoeken Brouwerijdagen

31 mei 2016
13.000 bierliefhebbers bezoeken Brouwerijdagen

Met ruim 13.000 bezoekers tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen, waarbij 109 brouwerijen hun deuren openden voor het publiek, is
de Week van het Nederlandse Bier 2016 zeer succesvol afgesloten.

*Bier van eigen bodem*
Ruim een week lang stond het bier van eigen bodem centraal en konden bierliefhebbers door heel het land genieten van proeverijen, biermenu’s, -vaarten, -wandeltochten en -festivals. Het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag verzorgde van 19 t/m 21 mei de aftrap van de ‘Week’ en trok dit jaar bijna 7.000 bezoekers. Ruim 2.000 meer dan vorig jaar. De Stichting Week van het Nederlandse Bier heeft de zesde editie al aangekondigd, namelijk van 11 mei t/m 21 mei 2017. Kijk voor meer informatie op "www.weekvanhetnederlandsebier.nl.":http://www.weekvanhetnederlandsebier.nl/


~Het Bierproeffestival in Den Haag. Fotograaf: Nanning Barendsz~

*Organisatie tevreden*
Henri Reuchlin, voorzitter van de Stichting Week van het Nederlandse Bier, is zeer tevreden over het verloop en de bezoekersaantallen van deze lustrumeditie: "De Week van het Nederlandse Bier 2016 was op alle vlakken een groot succes. We hebben voor deze lustrumeditie groots uitgepakt en dat is niet onopgemerkt gebleven. Dat blijkt wel uit de enorme bezoekersaantallen voor het Nederlands Bierproeffestival en de Nederlandse Brouwerijdagen. Ook alle andere activiteiten konden overigens rekenen op veel interesse. We kijken dan ook alweer uit naar de Week van het Nederlandse Bier 2017!"
Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: "We dragen de Week van het Nederlandse Bier, waarin het bier van eigen bodem centraal staat, een zeer warm hart toe. Nederlands bier is waanzinnig populair in binnen- en buitenland en het aantal Nederlandse brouwerijen blijft maar groeien. De economische en maatschappelijke impact van de sector is dan ook aanzienlijk. Dit werd tevens bevestigd in het onderzoeksrapport ‘Bier van waarde’ dat onlangs is gepresenteerd. Kortom, de Nederlandse biersector bruist als nooit te voren en dat is precies wat we ook terug hebben gezien afgelopen week!"

*Stichting Week van het Nederlandse Bier*
De Week van het Nederlandse Bier 2016 vond plaats van 19 tot en met 29 mei en werd georganiseerd door de Stichting Week van het Nederlandse Bier. In deze stichting is de hele biersector verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland verder kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, Klein Brouwerij Collectief (KBC), Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, de niet-gebonden onafhankelijke brouwers, Bier&Co, Bierburo en Birdy Publishing / Bier! magazine.

~Christel Tuin~

Overig nieuws