Den Tol Pannenkoeken, bekend om zijn unieke pannenkoekbeleving en sfeervolle restaurants, kondigt met trots de lancering aan van zijn franchiseformule. Met succesvolle vestigingen in Velp, Plasmolen en Beuningen heeft Den Tol bewezen dat hun concept, waarbij klassieke pannenkoeken worden gecombineerd met gewaagde smaakcombinaties, een breed publiek aanspreekt.
Dit werd recent bevestigd doordat Bas van Zoggel van Den Tol Velp het NK Lekkerste Pannenkoek 2025 won op de Horecava. De samenwerking met The Franchise Club biedt nu een kans voor enthousiaste ondernemers om onderdeel te worden van dit groeiende succesverhaal.
“De volgende stap voor ons familiebedrijf”
Sophie en Esmee Hendriks kijken vol enthousiasme uit naar deze nieuwe fase voor Den Tol: “Onze ouders zijn ooit begonnen met een droom: een pannenkoekenrestaurant neerzetten, maar sfeervoller dan de standaard qua pannenkoekenrestaurants. Dit is gegroeid naar een bedrijf met vier restaurants en heel veel enthousiaste collega’s die samen het hart van onze restaurants vormen. Met onze franchiseformule willen we onze visie verder verspreiden naar nieuwe steden en dorpen in Nederland.”
“Doordat we opereren vanuit meerdere locaties, krijgen we soms de vraag of we een keten zijn, maar we zijn een familiebedrijf waarbij beleving, gastvrijheid en heerlijk eten centraal staan. Wij geloven erin dat we in samenwerking met andere ondernemers nog veel meer gasten blij kunnen maken met onze verse en smaakvolle gerechten. De samenwerking met The Franchise Club geeft ons de professionele begeleiding om dit op een sterke en duurzame manier te doen, wij zijn klaar om Nederland te veroveren!”
De kracht van franchise
The Franchise Club, onder leiding van Thijs Swinkels en Philip Christiaans, heeft veel ervaring in de franchisewereld opgedaan met het opstarten en uitrollen van het Brownies&downieS concept, wat in 2022 verkocht is aan cateraar Albron.
“Ik ben zelf al meer dan tien jaar een trouwe gast bij Den Tol, ik vind het heerlijk om met mijn kinderen of met vrienden hier te eten en ga altijd met een tevreden gevoel naar huis.’’ aldus Swinkels van The Franchise Club.
“Persoonlijk was ik al lang fan van dit concept en dat we nu samen met het team van Den Tol mogen gaan bouwen is iets waar Philip en ik enorm naar uitkijken. Heel veel processen waren al goed ingericht, dat kan ook niet anders met vier succesvolle restaurants. De ingrediënten voor een mooie groei met Den Tol als franchiseformule zijn aanwezig!”
Blijf op de hoogte!
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste restaurantnieuws en twee keer per week de digitale nieuwsbrief van De RestaurantKrant ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.