De winnaars van de Global Restaurant Franchisor of the Year Awards zijn vorige week bekendgemaakt op het Global Restaurant Investment Forum (GRIF) 2019 in Amsterdam. De Global Restaurant Franchisor of the Year Awards bieden een uniek platform om zowel opkomende als gevestigde merken te erkennen.
Het Global Restaurant Investment Forum (GRIF) - de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor de internationale restaurantinvesteringsgemeenschap georganiseerd door Bench Events - en de wereldwijde franchisegroep van Dentons hebben voor het tweede jaar de krachten gebundeld om de uitstekende impact te vieren die de franchiseconcepten van F&B hebben gehad op de horeca-industrie.
Wereldwijde erkenning
De Global Restaurant Franchise of the Year Awards, gesponsord door Dentons, onderscheiden de belangrijke rol die franchising speelt in de regionale en wereldwijde F&B-sector, met commercieel succesvolle franchisemodellen die in twee categorieën worden erkend - de eerste voor beproefde nieuwe concepten en de tweede voor gevestigde spelers die zich consequent hebben bewezen als leiders in de categorie. De winnaars werden bekendgemaakt op de GRIF 2019, die vorige week plaatsvond in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam.
"De wereldwijde franchisegroep van Dentons is verheugd om deze prijzen uit te reiken die de uitmuntendheid in de restaurantfranchise-industrie erkennen. Ik heb persoonlijk meer dan 25 jaar in de horecafranchising gewerkt en het blijft me verbazen hoe innovatie en creativiteit blijven leiden tot nieuwe franchisemodellen", aldus de commissaris, Babette Märzheuser-Wood, hoofd van de Franchise groep in Dentons. Babette is een van de slechts vijf franchisespecialisten die door Chambers Global, de gids voor de advocatuur, is benoemd tot een wereldleider op hun vakgebied.
Spannende tijd
"Toen GRIF dit jaar echt wereldwijd actief werd, met onze eerste stap in Europa, werden we herinnerd aan de belangrijke impact die franchiseconcepten hebben gehad op het wereldwijde eetgebeuren en hoe ze een van de belangrijkste drijfveren voor groei binnen de sector blijven", verklaart Jennifer Pettinger-Haines, medeoprichter, GRIF en Managing Director - Middle East, Bench Events. "Dit is echt een spannende tijd om deel uit te maken van de franchisescene met nieuwe en spannende concepten die de traditionele percepties op de proef stellen en we zijn erg enthousiast om te zien hoe dit zich in de loop der tijd ontwikkelt".
De winnaar in elke categorie vertegenwoordigt een hoge standaard van uitmuntendheid in restaurant franchising:
1. Amrest - Beste franchisebedrijf. De prijs werd ontvangen door Christopher Jones, President Franchise en Concessies.
2. Island Poke - Best New Franchise Concept 2019. De prijs werd ontvangen door eigenaar Chris Miller.
3. De slager - Beste nieuwe wereldwijde franchise. De prijs werd ontvangen door eigenaar & oprichter, Yossi Eliyahoo.
Gezien de belangrijke rol die franchising speelt bij het vormgeven van de toekomst van de industrie, werden de Awards beoordeeld door een team van gespecialiseerde gastvrijheids- en franchise experts, waaronder Babette Märzheuser-Wood (hoofd van de Franchise Group bij Dentons), Robin Rowland OBE (Operating Partner bij TriSpan en oprichter van YO! Sushi), Paul Campbell (oprichter bij Hill Capital Partners) en Mario C. Bauer (adviseur van Vapiano en medeoprichter van Curtice Brothers).
"Ik ben blij dat ik dit initiatief kan steunen door deel uit te maken van de jury van de Global Franchise Award 2019. We hadden dit jaar zo'n hoog aantal inzendingen, die een grote verscheidenheid aan concepten en categorieën vertegenwoordigden. Het is spannend om te zien hoe deze merken franchising gebruiken om wereldwijd te schalen," zegt Paul Campbell, oprichter van Hill Capital Partners LLP,
Robin Rowland OBE, Operating Partner bij TriSpan en oprichter van YO! Sushi, reageerde: "Het was een groot genoegen om ook dit jaar weer deel uit te maken van de jury voor de Global Franchise Award en om de inzendingen te beoordelen die we hebben ontvangen van zowel spannende nieuwe concepten als succesvolle gevestigde merken die hun internationale voetafdruk verder willen vergroten".