Hutten staat op nummer 1 in de categorie catering van de MT1000, het grootste onderzoek onder zakelijke beslissers naar de kwaliteit en populariteit van zakelijke dienstverleners in Nederland. “Vorig jaar stonden we nummer 1 in het lijstje met runner-ups en nu meteen op nummer 1 in de overall ranking van cateraars. Dat is prachtig nieuws en een bevestiging dat we met onze gedurfde en betekenisvolle manier van ondernemen iets goed doen”, aldus Collin Schoonens, directeur Commercie bij Hutten.
Elk jaar doet Management Team onderzoek naar de bedrijven met de beste reputatie van Nederland. De respondenten zijn de ‘peers’, de concullega’s van de bedrijven zelf; duizenden ondernemers, managers en bestuurders. In totaal zijn er 58 categorieën. Elke categorie kent zijn eigen toptien en een lijst met runners up. Daarnaast is er een subranking op inhoudelijke aspecten: klantgerichtheid, productleiderschap en de kwaliteit van de uitvoering, waarbij een tot en met 5 sterren gegeven kunnen worden. Hutten behaalde voor alle onderdelen de hoogste waardering van 5 sterren.
Onderscheidend door je echt te onderscheiden
Collin Schoonens: “Het is mooi om te zien dat we op zulke algemene sector-overstijgende waarden zo onderscheidend zijn. Binnen onze sector spelen nog veel meer zaken een rol bij de reputatievorming. Trends en ontwikkelingen, zoals gemak en on demand, maar ook wat je beleid is op gezondheid en vitaliteit. En daarbij wegen meer algemene waarden als circulariteit, authenticiteit, transparantie en maatschappelijke meerwaarde steeds zwaarder. Wij hebben daarin wellicht een streepje voor, omdat wij al jaren houding nemen op deze maatschappelijke thema’s en wij continu laten zien dat sociaal maatschappelijk, circulair en commercieel ondernemen hand in hand kunnen gaan. Zo zijn gezondheid en duurzaamheid voor ons onlosmakelijk met elkaar verbonden. Gezond eten voor de mens is gezond eten voor de aarde. In ons ondernemerschap proberen we steeds de balans te vinden tussen de vraag van onze opdrachtgevers, de trends en ontwikkelingen in de markt én wat ons al zo lang drijft: met passie voor de ambacht van het koken van betekenis zijn met goede producten en zo maximaal bijdragen aan de beleving van de gast.”
Bekijk hier de lijst met beste cateraars.
Over het onderzoek
Voor het onderzoek selecteerde MT 58 verschillende vakgebieden. Voor elk van deze categorieën zijn door de redactie lijsten gemaakt met de grootste en bekendste leveranciers in hun vakgebied. Het onderzoek werd uitgevoerd door Amsterdam Centre for Business Innovation.