Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft op Gastvrij Rotterdam bekend gemaakt dat zij het initiatief heeft genomen voor een nieuw reserveringsplatform: BookDinners. BookDinners is een branche-initiatief van, voor en door restaurants. KHN werkt hierin samen met de Samenwerkende Horeca Ketens, BookDinners, TheNext Table, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo, CPI (Centrum voor Publieke Innovatie) en HorecaDNA. Met dit platform krijgen restaurants zelf de regie over de relatie met hun gasten, de gastgegevens en marketingacties. Begin 2018 lanceren we BookDinners richting de Nederlandse consument.
Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “De bestaande reserveringsplatforms hebben zich de afgelopen jaren ingespannen om nieuwe gasten voor restaurants te vinden. Daar zijn veel horecaondernemers blij mee. Maar we zien ook dat er een sterke concentratie plaatsvindt op het gebied van online reserveringsplatforms en dat daarmee de positie van de restaurants verandert. Het is voor de restaurants steeds belangrijker om klaar te zijn voor een nieuwe generatie gasten; mensen die zich steeds meer online oriënteren, online een tafel reserveren en erg gericht zijn op promoties of specials. Daarom is dit wat mij betreft hét moment om als horeca met elkaar weer de regie te pakken. Dat doen we met BookDinners: het nieuwe reserveringsplatform van, voor en door restaurants.”
Pak de regie over je reserveringen
Robèr Willemsen: “De kracht van BookDinners zit ‘m in het feit dat het als horecaondernemer (weer) om jouw restaurant gaat. Je kunt zelf bepalen waar je restaurant voor staat, welke marketingacties je gaat doen en wanneer. Bovendien kan je zelf rechtstreeks communiceren met je (toekomstige) gasten. Ik ben er van overtuigd dat dit een belangrijke voorwaarde is om nu en in de toekomst succesvol te zijn als horecaondernemer.”
BookDinners: van, voor en door restaurants
Restaurants die deelnemen, kunnen dat tot halverwege 2018 gratis doen. Vanaf dat moment betalen deelnemers een vast laag bedrag per maand. Restauranthouders kunnen de data die zij via BookDinners verzamelen, zelf benutten om hun band met de gast te versterken en op die manier hun horecazaak nog succesvoller te maken.
Onze gezamenlijke ambitie is dat er halverwege 2018 minimaal 3.000 restaurants aangesloten zijn. Daarom werken we nu hard aan het bundelen van krachten om zoveel mogelijk horecaondernemers en relevante partners te verbinden. Iedereen kan en mag nu gratis meedoen.