Tien jaar Salsa Shop: van één zaak in Amsterdam naar buitenlandse plannen

Auteur: Redactie
Ondernemen 8 augustus 2024
Tien jaar Salsa Shop: van één zaak in Amsterdam naar buitenlandse plannen

Dit jaar viert Salsa Shop haar tienjarig bestaan. Jeugdvrienden Louis Wesseling en Steven Visser openden in 2014 hun eerste zaak in de Amsterdamse Amstelstraat en dat bleek een schot in de roos. Dankzij de verse, Mexicaanse gerechten en snelle service groeide Salsa Shop uit tot een keten van zestien Nederlandse vestigingen. De ambitie om uit te breiden in Europa is groot. 

 

Met combinatie van boerenverstand, gedrevenheid, heel hard werken en het verzamelen van de juiste mensen, is Salsa Shop uitgegroeid tot een van de bekendste Nederlandse fast-casual-merken. "Het geheim? Verse producten, authentieke, Mexicaanse recepten, efficiënte werkprocessen, snelle service en een ervaren team."

Het doel van Salsa Shop is om Nederland opnieuw kennis te laten maken met goed Mexicaans eten. Voor veel Nederlanders staat deze keuken nog steeds voor ongezond eten. Salsa Shop werkt al tien jaar uitsluitend met verse en voedzame ingrediënten voor hun snelle burrito’s, taco’s en salades. De formule biedt zes huisgemaakte salsa’s die variëren van mild tot extreem pittig, en elke maaltijd een eigen twist geven. Het concept sloeg direct aan, wat oprichters Louis Wesseling en Steven Visser de kans gaf om flink te groeien. 

Recentelijk hebben Wesseling en Visser een senior team aangenomen om groeidoelstellingen te realiseren. Daarnaast is er een constante drang om de operationele systemen te verbeteren en schaalbaarheid te bevorderen. Een van de meest succesvolle innovaties was de introductie van bestelzuilen. De strategisch geplaatste bestelzuilen, vooral voor het raam, hebben een aanzienlijke toename in het aantal jongeren van veertien tot achttien jaar als gasten opgeleverd, met een verrassend positieve impact op de gemiddelde bestelwaarde. Naast deze fysieke innovaties blijft Salsa Shop streven naar het optimaliseren van de online-gastervaring en het gebruik van de modernste kassasystemen. Door deze voortdurende investeringen in mensen en techniek blijft Salsa Shop niet alleen concurrerend, maar ook aantrekkelijk voor een steeds groter publiek.

Louis Wesseling: "Er zit heel veel potentie in het concept, dat bewijzen ook voorbeelden uit het buitenland. Salsa Shop is vers en voor iedereen; van jong tot oud en van bouwvakker tot advocaat. We scoren dan ook ontzettend goed op onze smaak in klantonderzoeken."

De groeipotentie van Salsa Shop zorgt voor hoge ambities bij de ondernemers. Gasten kunnen in 2024 terecht bij zestien Salsa Shops in Nederland, en het buitenland lonkt. Nu de fundering staat, zijn ze bezig met het uitrollen van het merk in Europa. Het doel? Dertig vestigingen in 2027 op het Europese vasteland.

 

Overig nieuws