Het visrestaurant Pesca, bekend als Theatre of Fish, heeft op 18 december de equity crowdfunding campagne ‘Equity for Fish’ gelanceerd. Voor het eerst in de geschiedenis biedt Pesca het publiek de kans om aandeelhouder te worden van het snelgroeiende horecamerk. Tot nu toe is er ruim 1.4 miljoen euro opgehaald. Hiermee is 94 procent van het streefbedrag van 1.5 miljoen euro binnen.
Geen traditioneel visrestaurant
Pesca biedt gasten een shared dining experience zonder vaste menu’s. In plaats daarvan kiezen gasten zelf hun vis en bijgerechten op de in-house vismarkt, waarna deze naar wens worden bereid. Het aanbod wordt dagelijks aangepast op basis van levering, seizoensgebonden beschikbaarheid en weersomstandigheden. Een dynamisch prijsbeleid minimaliseert daarbij verspilling.
Verantwoord ondernemen staat centraal bij Pesca. Naast de duurzame aanpak voor de dagelijkse gerechten, wordt dit verder ondersteund door de Pesca Foundation, waarmee wordt bijgedragen aan initiatieven die duurzame visserij, een gezonde visstand en een schone, plasticvrije oceaan stimuleren.
Met vestigingen in Amsterdam en Rotterdam, een 9.2 score op basis van meer dan 40.000 beoordelingen en geplande uitbreiding in Q1-2025 naar Hamburg en Nice heeft Pesca het succes van het restaurantconcept, dat dit jaar tien jaar bestaat, bewezen.
Equity for Fish campagne
De volgende stap is het wereldwijd uitrollen van het unieke restaurantconcept en die zet Pesca samen met haar met haar gasten, fans van het restaurant en investeerders. Door de lancering van de equity crowdfunding campagne Equity for Fish kunnen zij onderdeel worden van de groei van het horecamerk.
Met twee winstgevende vestigingen als solide basis, een huidige bedrijfswaardering van 13.2 miljoen euro en lopende onderhandelingen voor nieuwe locaties in Kopenhagen, Wenen en Frankfurt, is de campagne een aantrekkelijke kans voor investeerders. Daarnaast hanteert Pesca een innovatief HR-beleid, waaronder winstdeling, voor een hoge medewerkerstevredenheid en -retentie. Dit maakt snelle opschaling mogelijk.
“De Equity of Fish campagne biedt een unieke kans om een breed publiek deelgenoot te maken van ons succes en gezamenlijk te groeien. Samen creëren we een toekomst waar beleving en duurzame visserij centraal staan”, aldus Sven Sallaerts, medeoprichter Pesca.
In totaal streeft Pesca ernaar om 1.5 miljoen euro op te halen. Sinds de start van de campagne op 18 december staat de teller op ruim 1.4 miljoen euro, 94 procent van het doelbedrag. De kans op overfinanciering van de campagne, tot een maximum van 2.5 miljoen euro, is hiermee aanzienlijk.
De opbrengsten worden ingezet voor de opening van een vijfde en zesde Pesca-locatie, het reserveren van werkkapitaal en het bekostigen van de voorbereidingen voor verdere uitbreiding in Europa.
Blijf op de hoogte!
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste restaurantnieuws en twee keer per week de digitale nieuwsbrief van De RestaurantKrant ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.