De ‘deal’ is rond. Kortingsplatform Social Deal neemt een andere speler op de markt over: De Leukste Deal. Zij gaan per direct verder onder de naam Social Deal. Met de overname vergroot Social Deal de klantenkring in Noord-Nederland. De overname past daarom goed in de groeiambitie van het platform.
“Iedere dag genieten staat centraal in de beleving bij Social Deal”, vertelt eigenaar Rens van den Berg. “Ook voor degenen die op de kleintjes moeten letten.” Door de inflatie is het steeds moeilijker om budget vrij te maken voor leuke dingen als uit eten gaan of een dagje dierentuin. Scherpe deals zijn daarom erg in trek volgens het bedrijf. Door het overgenomen aanbod wordt het voor prijsbewuste consumenten in de regio Groningen, Friesland en Drenthe gemakkelijker om deals te scoren.
Van de overname merken bestaande klanten van De Leukste Deal verder niets, vult Bart Oosterholt - tevens eigenaar - aan. “Kortingsvouchers die zij op hun account hebben staan, blijven daar veilig op staan en kunnen gewoon gebruikt worden. Zowel op de website als in de app.’’ Bovendien kunnen consumenten nu nog meer aanbiedingen ontdekken in het noorden en daarbuiten. Social Deal biedt namelijk elke dag nieuwe deals aan in heel Nederland, België en Duitsland. Van diners en dagjes uit naar pretparken of dierentuinen tot ontspannen in een wellnesscentrum of luxe hotel.
Social Deal werd in 2011 opgericht door studievrienden Bart Oosterholt en Rens van den Berg. Inmiddels is Social Deal - met meer dan 7 miljoen actieve gebruikers - uitgegroeid tot marktleider in dagdeals en wordt er elke 2 à 3 seconden een deal verkocht.