Vandaag lanceert BookDinners een unieke zomercampagne voor de restaurantsector in Nederland: een campagne waarbij aangesloten restaurants geen korting weggeven, maar hun gasten met een cadeau bedanken voor hun bezoek. De restaurateur kan gratis meedoen en wordt zo geholpen in het behouden van gasten. Anders dan bij de activatiecampagnes van veel andere (boekings)platformen kost deze campagne de restaurateur geen korting of commissie.BookDinners heeft een prijzenpakket verzorgd: 500.000 cadeaus worden via een kraskaart verdeeld door duizend deelnemende restaurants.
Uit onderzoek van de Koninklijke Horeca Nederland in 2018 blijkt dat veel kortingsacties de restaurateur te veel geld kosten om überhaupt break even te draaien. Om die reden is deze zomercampagne geen standaard kortingsactie. BookDinners wil de ondernemer ondersteunen met een onderscheidende campagne en laat zien dat er ook andere marketingmechanismen zijn om gasten te werven of te behouden.
Eerlijke restaurantsector
Samen met partner KHN bouwt BookDinners aan een duurzame en vooral eerlijke restaurantsector. In tegenstelling tot commerciële boekingspartijen, vraagt BookDinners geen kosten per couvert en laat het boekingsplatform gasten op een eerlijke manier kiezen voor een restaurant.
De 1.000 deelnemende restaurants geven hun gasten bij de rekening een kraskaart, waarmee zij kans maken op onder andere een luxe buitenzwembad, een jaar lang gratis dineren, exclusieve hotelovernachtingen, kookboeken van bekende bloggers & chefs en nog veel meer.
Extra exposure
De BookDinners zomeractie wordt groots aangekondigd en deelnemende restaurants worden met naam en toenaam benoemd. Dit betekent extra exposure en meer gasten tijdens de zomermaanden. Restaurateurs kunnen de actie ook zelf promoten binnen hun kanalen, waardoor deze ook een wervend karakter op omzet krijgt. Restaurateurs zetten zo hun gasten in het zonnetje zonder extra kosten: een echte actie van, voor en door de restaurants.