Je hebt gezocht op: websites

Een nieuwe menukaart: feest of hoofdpijndossier?
14 augustus 2024Nieuws

Een nieuwe menukaart: feest of hoofdpijndossier?

Veel chefs zijn alweer bezig met de najaarskaart en de feestdagenkaart. Maar het samenstellen van een nieuwe kaart wordt steeds lastiger. Zeker als je...

Accountmanager bij Uitgeverij PS: 16-24 uur per week
15 december 2023Nieuws

Accountmanager bij Uitgeverij PS: 16-24 uur per week

Wil jij deel uitmaken van een dynamisch team en ben je gedreven om commerciële doelstellingen te behalen? Uitgeverij PS: zoekt een enthousiaste a...

Voorschot bij reservering zorgt voor onbegrip bij horecagast
14 december 2023Nieuws

Voorschot bij reservering zorgt voor onbegrip bij horecagast

Ruim 2 op de 5 (44 procent) Nederlanders begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen van een online reservering voor een rest...

Restaurant De Nieuwe Polderkeuken verkoopt vanaf nu tickets
14 maart 2023Nieuws

Restaurant De Nieuwe Polderkeuken verkoopt vanaf nu tickets

Frank Streefland, chef-kok en eigenaar van restaurant De Nieuwe Polderkeuken en bistro De Nieuwe Polderkamer, verkoopt sinds vorige week vooruitbetaal...

Themamaand Betalen: Deze zes belastingen betalen restaurateurs óók
2 maart 2023Nieuws

Themamaand Betalen: Deze zes belastingen betalen restaurateurs óók

Belasting betalen is geen ondernemer vreemd. Omzetbelasting, inkomstenbelasting en loonheffing zijn belastingen die iedere horecaondernemer wel kent....

ING: Technologie voor personeelstekort horeca mogelijke oplossing
15 april 2022Nieuws

ING: Technologie voor personeelstekort horeca mogelijke oplossing

Eén van de grootste uitdagingen voor zakelijke dienstverleners en de horeca op dit moment is de krapte op de arbeidsmarkt. Of het nu gaat om ac...

De 8 van... Leon Mazairac
4 april 2022Nieuws

De 8 van... Leon Mazairac

Leon Mazairac is chef-kok bij Grand Hotel Karel V in Utrecht en bekend van het tv-programma BinnensteBuiten. Voor onze horecavakbladen en websites...

Duitse groothandel METRO neemt Eijsink over
31 maart 2022Nieuws

Duitse groothandel METRO neemt Eijsink over

METRO AG heeft 100% van de aandelen van Eijsink, gevestigd in Hengelo, overgenomen. Met deze aankoop ontstaat er één van de grootste bed...

De psychologie achter een goede restaurantwebsite
9 december 2020Nieuws

De psychologie achter een goede restaurantwebsite

Waaraan moet een goede website voldoen en hoe richt je de beste website in voor jouw horecaonderneming? Dat is per type website en bedrijf verschillen...

Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis
24 november 2020Nieuws

Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onder...

September: alles over gemaks- en convenienceproducten
26 augustus 2020Nieuws

September: alles over gemaks- en convenienceproducten

Gemaksproducten, halffabricaten of basisingrediënten… Er zijn maar weinig professionele koks die er niet mee werken. Daarom hebben wij spe...

Dit zijn de nieuwe Europese regels voor bezorgplatforms
15 juli 2020Nieuws

Dit zijn de nieuwe Europese regels voor bezorgplatforms

De rechten van maaltijdbezorgende frituurspeciaalzaken ten opzichte van online-platforms zijn voortaan beter beschermd. Dit komt door nieuwe Europese...

Fernando Jonker, dagboek in crisistijd: Pasen en inspiratie
3 april 2020Nieuws

Fernando Jonker, dagboek in crisistijd: Pasen en inspiratie

De rust is wat wedergekeerd. Alles went, en ook onze nieuwe status als afhaalrestaurant in deze tijden went. Daar moesten we wel elke dag aan sleutele...

"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"
27 maart 2020Nieuws

"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek'&n...

Takeaway.com tijdens BusinessBoost Live uitgeroepen tot snelste groeier
5 maart 2020Nieuws

Takeaway.com tijdens BusinessBoost Live uitgeroepen tot snelste groeier

Takeaway.com heeft de Gouden Groeier Award gewonnen voor het snelst groeiende bedrijf van Nederland. De award, een initiatief van Erasmus Centre for E...

Belastingdienst checkt bij online aangifte op zelfstandigenaftrek
4 maart 2020Nieuws

Belastingdienst checkt bij online aangifte op zelfstandigenaftrek

Deze periode doen ruim 1,4 miljoen ondernemers, waaronder veel zzp’ers in de horecabranche de aangifte inkomstenbelasting over 2019. Zo’n...

Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam
24 januari 2020Nieuws

Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we...

Op bezoek bij een authentiek Indiaas restaurant
25 november 2019Nieuws

Op bezoek bij een authentiek Indiaas restaurant

Indiaas restaurant India Poort is al sinds 1986 een begrip in Hilversum en omstreken. De Indiase keuken kenmerkt zich door het veelzijdige aanbod aan...

Restaurants missen kansen door onbeveiligde en niet mobielvriendelijke website
31 juli 2019Nieuws

Restaurants missen kansen door onbeveiligde en niet mobielvriendelijke website

Een goed werkende website is het online visitekaartje van bedrijven, maar dit geldt ook voor andere klantgerichte diensten zoals cafés en resta...

Ook jij kunt morgen al bezorgen, maar let wel op deze zaken
11 juni 2019Nieuws

Ook jij kunt morgen al bezorgen, maar let wel op deze zaken

Bezorgen neemt een enorme vlucht binnen de horeca. Maar hoe zet je een goede bezorgservice op en welke kanalen kunnen jou daarbij helpen? We bezochten...

Takeaway.com noteert 51 procent groei in aantal bestellingen
10 april 2019Nieuws

Takeaway.com noteert 51 procent groei in aantal bestellingen

Takeaway.com N.V. publiceerde vandaag een orderupdate voor het eerste kwartaal van 2019. Jitse Groen, CEO van Takeaway.com: "De voortdurende...

Audio-column: Verslavend Genieten
7 december 2018Nieuws

Audio-column: Verslavend Genieten

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor...

Audio-column: Moeilijke figuren
2 november 2018Nieuws

Audio-column: Moeilijke figuren

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor...

Audio-column: De formule voor succes in de horeca
4 oktober 2018Nieuws

Audio-column: De formule voor succes in de horeca

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor...

Audio-column: bouw je aan je horecabedrijf of ben je brandjesblusser?
11 september 2018Nieuws

Audio-column: bouw je aan je horecabedrijf of ben je brandjesblusser?

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor...

Audio-column: denkpatronen die jou als ondernemer niet helpen
31 juli 2018Nieuws

Audio-column: denkpatronen die jou als ondernemer niet helpen

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor...

10 jaar De RestaurantKrant: Jef Schuur blikt terug
23 juli 2018Nieuws

10 jaar De RestaurantKrant: Jef Schuur blikt terug

De RestaurantKrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week sp...

Audio-column: ondernemen is vooruitzien
29 juni 2018Nieuws

Audio-column: ondernemen is vooruitzien

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor...

Audio-column: Ideeën oogsten
1 juni 2018Nieuws

Audio-column: Ideeën oogsten

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor...

Commissievrij tafelreserveringssysteem ‘booq’ partner BookDinners
14 mei 2018Nieuws

Commissievrij tafelreserveringssysteem ‘booq’ partner BookDinners

Booq Tafelreservering koppelt vanaf mei met het horecaplatform BookDinners. Ondernemers kunnen zo een objectief restaurantverzamelplatform combin...

Audio-column: Verkeerde gasten, negatieve reviews
9 mei 2018Nieuws

Audio-column: Verkeerde gasten, negatieve reviews

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor...

Heerlijk10Daagse voegt extra gang toe
4 mei 2018Nieuws

Heerlijk10Daagse voegt extra gang toe

De Nederlandse economie zit in de lift. Heerlijk.nl, het grootste online platform voor toprestaurants, voegt tijdens haar actieweek daarom een extra g...

5 tips om online meer succes te hebben
21 maart 2018Nieuws

5 tips om online meer succes te hebben

Een website bouwen kan iedereen tegenwoordig. gevonden worden is fors moeilijker, mede omdat Google de parameters steeds bijstelt en die niet prijsgee...

Hulp bij belastingaangifte horecaondernemers
1 maart 2018Nieuws

Hulp bij belastingaangifte horecaondernemers

Vanaf vandaag tot 1 mei kunnen ondernemers weer belastingaangifte doen voor de inkomstenbelasting. Onder de ca. 400.000 ondernemers en ZZP’ers d...

Audio-column: Hoe gaan we om met het gebrek aan vakmensen?
1 maart 2018Nieuws

Audio-column: Hoe gaan we om met het gebrek aan vakmensen?

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor...

Audio-column Monique van Gevelt: hoe gastvrij is je marketing?
2 februari 2018Nieuws

Audio-column Monique van Gevelt: hoe gastvrij is je marketing?

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor...

Met een glimlach betalen in de horeca
4 september 2017Nieuws

Met een glimlach betalen in de horeca

Betalen kan sneller en leuker. Gasten van een KFC-restaurant in het Chinese Hangzhou kunnen vanaf nu betalen met behulp van gezichtsherkenning. D...

Vacature: Accountmanager cross media (v/m) 24-32 uur
28 augustus 2017Nieuws

Vacature: Accountmanager cross media (v/m) 24-32 uur

Heb je grote belangstelling voor horeca en heb je bewezen commerciële ervaring? Dan is onze vacature wellicht iets voor jou. Gezocht: verkoopt...

Online reviews, vloek of zegen?
28 juli 2017Nieuws

Online reviews, vloek of zegen?

In een wereld waar internet, tablets en smartphones de dienst uit maken, zijn online reviews voor de consument een belangrijke tool geworden. Aan de h...

Uit eten gaan populaire bespaarpost onder Nederlandse vrouwen
13 juli 2017Nieuws

Uit eten gaan populaire bespaarpost onder Nederlandse vrouwen

Vrouwen zijn actiever bezig met besparen dan mannen. 91% van de Nederlandse vrouwen is in het dagelijkse leven, in meer of mindere mate, bezig met bes...