De omzet van de totale Nederlandse foodservicemarkt (horeca, gemak, catering) steeg in 2023 met 13,1 procent naar 21.498 miljoen euro. De omzet van de...
De Nederlandse consument geeft dit jaar een recordbedrag uit aan restaurant- en cafébezoek. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) verwacht...
Nederlanders geven steeds meer geld uit aan eten en drinken. In 2023 groeit de foodmarkt naar een omzet €68,9 miljard; dat is een toename van 3,9...
De omzet van de foodservicebedrijven is in 2022 gestegen met ruim 40%, naar een omzet van €19,1 miljard. Dat meldt het FoodService Instituut Nede...
Aan de onstuimige groei van boodschappen- en maaltijdbezorging is een eind gekomen in 2022. De bezorgmarkt groeide dit jaar met 4,6% naar een omzet va...
De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSI...
Omdat je door de bomen het bos misschien niet meer ziet, hebben wij een top zeven samengesteld van technologische ontwikkelingen die je slim laten wer...
De Nederlandse foodmarkt groeit dit jaar sterk, vooral door een krachtig herstel van de horeca. De totale foodsector groeit in 2022 met 10,8% naar een...
Volgens het Food Service Instituut Nederland (FSIN) is het aantal maaltijdbezorgingen in Nederland sinds de coronapandemie met 37% gestegen ten o...
De Nederlandse bezorgmarkt in de foodsector blijft groeien. Fooddelivery stijgt in 2021 met 27,9 procent ten opzichte van 2020. Dit blijkt uit het nie...
De horeca is weer open, de terrassen stromen vol. Er gloort licht aan het eind van de donkere coronatunnel, waar veel Foodservice-ondernemers de afgel...
Supermarkten, voedingsspeciaalzaken en maaltijdbezorgers deden in 2020 goede zaken. Door de sluiting van de horeca en ontmoediging van reizen schoot h...
Géén enkel horecabedrijf mag nog kopje onder gaan door gebrek aan coronasteun van de overheid. De steunmaatregelen mogen niet verder wor...
Jongere generaties kiezen in vergelijking met twee jaar geleden steeds vaker voor een bezorgmaaltijd als ze geen zin hebben om te koken. Ze grijpen da...
Of je convenience- of gemaksproducten gebruikt in de keuken is vaak afhankelijk van het type restaurant waarin je werkt en welke volumes je draait. We...
Restaurants, hotels, vakantieparken, bioscopen en reisondernemers zijn hard geraakt door de coronacrisis. In deze Stand van de Leisure duidt ABN AMRO&...
Uit een eerste berekening van het FoodService Instituut Nederland (FSIN) blijkt dat de markt voor buitenshuis eten (foodservice) dit jaar €2,5 mi...
Millennials, dat zijn mensen geboren tussen 1981 en 2000, geven jaarlijks gemiddeld 1.512 euro uit aan eten en drinken buiten de deur. Oudere generati...
Regelmatig zijn ondernemers het doelwit van helers, bijvoorbeeld doordat zij gestolen producten aangeboden krijgen. Ook worden zij slachtoffer van bed...
Wegafzettingen en opengebroken straten: de resultaten kunnen gunstig zijn, maar de periode van de werkzaamheden is vervelend. Niemand vindt het&n...
Verzekeraar Reaal waarschuwt ondernemers die recent slachtoffer zijn geworden van een inbraak voor de toegenomen kans op herhaling. Uit een analyse va...
De bezorgomzet binnen de totale foodmarkt is in vijf jaar verviervoudigd, van 975,5 miljoen in 2014 tot een verwachte omzet van 4 miljard euro in 2019...
FSIN blikt in nieuwe publicatie vooruit op deliverymarkt in 2025 Groei thuisbezorging eten en drinken zet zich onverminderd voort Delivery is het sn...
Het betaalgedrag van het Nederlandse bedrijfsleven is in het derde kwartaal van 2018 verslechterd. Facturen worden nu na gemiddeld 40,6 dagen voldaan....
Na de column over generatie Y heeft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) het consumtiegedrag van de generatie daarvoor, generatie Z, o...
De Nederlandse consument heeft vertrouwen in de economie. Hij heeft zijn hand duidelijk van de knip gehaald. Gedreven door de behoefte aan gemak, tijd...
Het gaat goed met de foodsector. De consument heeft duidelijk zijn hand van de knip gehaald nu hij meer vertrouwen heeft in de economie. Gedreven door...
In Nederland vindt de food-consumptie vaker buitenshuis plaats. Niet alleen in de klassieke horeca, maar ook op high traffic-locaties langs de snelweg...
De Nederlandse economie groeide in 2016 met 2,1%. Dit is de sterkste groei sinds 2008. Door krachtiger te groeien dan alle omringende landen, maakt Ne...
Zo'n 57 miljard euro gaven we met zijn allen vorig jaar in ons land uit aan eten en drinken. Dat is 2,1 procent meer dan in 2015. En wat opvalt: m...
… maar consumenten van Generatie X zijn de ‘big spenders’ Buitenshuis eten en drinken is een groeimarkt (+4,5% in 2016). Van all...
Bezorgen is de grote trend. De potentie van de bezorgdiensten voor food wordt door lang niet iedereen op waarde geschat, maar in grotere steden a...
Vorig jaar zijn in Nederland 6303 bedrijven failliet gegaan, een daling van 22 procent ten opzichte van 2014. In 2015 gingen 1756 edrijven minder fa...
Als het consumentenvertrouwen stijgt, gaan consumenten meer buiten de deur consumeren. Die wetmatigheid bestaat al decennialang. In 2015 steeg het c...
Eetgelegenheden bevinden zich in uitdagende marktomstandigheden. De Rabobank verwacht weliswaar dat de vraag het komende jaar 2,2% toeneemt door de...
De horeca in Nederland herstelt zich goed. De omzet in de horeca nam vorig jaar met 4,6 procent toe tot 13,8 miljard euro. Dit blijkt uit cijfers va...
Vanaf 2015 gaat het Horeca-bedrijvenregister over naar een nieuwe organisatie, onder een nieuwe naam: HorecaDNA. Horecaondernemers ontvangen van het...
De Foodshopper Monitor komt met handige en leerzame cijfers over de horeca. Zo blijkt dat de klassieke horeca het zwaar heeft en dat het loont om je t...
Gasten in de horeca zijn steeds bewuster van wat ze eten en drinken. Als men buiten de deur eet, dan moet iedere euro die wordt uitgegeven het waard z...
De kwartaalcijfers over de horeca houden de gemoederen bezig. Het CBS meldde dat de branche in het derde kwartaal 1,9 procent meer omzet heeft behaald...